Tovenaar wint aan Markervaart

Woensdag, 24 juli 2013

Zondag 7 juli 2013 visten we met 11 vissers onze zevende competitiewedstrijd aan de Markervaart. Mooi water, maar vanaf een uur of tien werden we helemaal gek gevaren door de plezierjacht en een enkele speedboot.

Met een totaal gewicht van 47200 gram vielen de vangsten tegen. Heel veel kleine vis. Toch was het weer die Tovenaar, die liet zien dat er niet met hem gespot mag worden. Met 13320 gram stak hij boven iedereen uit. Moet zeggen hij had wel een gouden kopstek, maar je moet ze wel vangen. Hij lijkt nu al niet meer in te halen. In dat zelfde vak A pakte Kees de Wandelaar een knappe twee met 6020 gram. Laatste uur ving hij nog drie mooie platte n. Koos van der Ark viste een drie. Als enige met de vaste stok een mooi gewicht van 5440 gram. Op de staart was het Nico Meeuwenoord die met 3020 gram een vier aan z'n broek kreeg. Nee, 2013 is niet bepaald zijn seizoen. Normaal gesproken draait hij toch met de top drie mee.

In vak B had Theo de Meeuw weer eens praatjes. Met slechts 4140 gram viste hij een 1 en lijkt nog de enige belager van de tovenaar. Jacq Meeuwenoord viste met 2840 gram een twee en blijft knap bovenin meedraaien. Wil kwam 130 gram te kort en moest het met een drie doen.(2720 gram). Wel beter dan Jaap de Tamme met z'n 880 gram. Teveel bootjes gekeken en in slaap gevallen op zijn kist. Dit geldt eigenlijk ook wel een beetje voor Jan Vink in vak C. Met 1700 gram viste hij een drie en had het geluk dat de Tamme vorige wedstrijd had, namelijk dat er maar drie in vak C zaten. Verrassend geen vakwinst voor Ben van der Ark met 3020 gram. Hij moest het nu doen met een twee. Dan is er natuurlijk ook nog een winnaar in dat vak. Kan wel zeggen de grootste verrassing van vandaag. Met 4100 gram had Gerard de Plons beide cracks gewoon liggen. Heel knap gedaan Gerard.

Na 7 wedstrijden leidt Dirk van Rijn met 8 punten, gevolgd door Theo Meeuwenoord met 13 punten. Jan Vink 16 punten. En daarachter Jacq Meeuwenoord met ook 16 punten.

Was getekend,

Japie de Tamme