Ben van der Ark hakt platten aan Noordhollands Kanaal

Woensdag, 26 juni 2013

Zondag 23 juni 2013 visten we onze zesde competitiewedstrijd in het Noordhollands Kanaal. Er stond veel wind die dag,maar op twee buitjes na bleef het gelukkig droog. Met z'n elven werd het een plattenfestival. Nou ja, eigenlijk met negen vissers. De Tamme en de Plons zaten er bij voor Jan met de korte achternaam.

Die dag werd er 149430 gram vis gevangen. Ben van der Ark deed weer eens mee en dat was het juiste medicijn om Dirk van Rijn, de Tovenaar, te verslaan. Helaas maar gedeeltelijk want die dekselse Tovenaar pakte alweer z'n vijfde 1 dit seizoen.

In vak A lootte Jacq Meeuwenoord de staart en na het drama van de vorige keer ging ze nu behoorlijk tekeer. Met 17900 gram viste ze een 1. Top gedaan Jacq! De Wandelaar, Kees van Rhijn, viste met 12740 gram een twee en hij zal vandaag niet veel aan wandelen toegekomen zijn. Jan Vink liet het met 9260 gram eigenlijk een beetje afweten. Hij moest het met een drie doen. Wil Caspers op kop kreeg een vier aan z'n broek. Wel sneu voor hem want met 9220 gram verdubbelde hij z'n totaalgewicht.

Vak B werd gewonnen door Dirk de Tovenaar met 21810 gram. Alsof je een emmer leeggooit. Nico Meeuwenoord pakte met 17600 gram een twee en dat was 80 gram meer dan Theo de Meeuw. De Meeuw kroonde zich een paar wedstrijdjes geleden al tot nieuwe kampioen van 2013, maar laat nu toch steken vallen. 17520 gram vis en toch een drie aan z'n broek. Helaas voor Gerard Warmenhoven de Plons, met 1080 gram een vier aan z'n broek. Net als ikzelf een hopeloos geval vandaag.

Ik had nog de mazzel dat ik met 2200 gram in vak C zat. Beroerd gevist... Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik gedurende de halve wedstrijd een dutje in het riet heb gedaan. Vak C was bezet met drie man. Koos van der Ark kon mij met 6520 gram nog wel simpel voorblijven en viste een twee. Tegen zoonlief Ben van der Ark waren we niet opgewassen. Allemaal niet vandaag trouwens. Hij viste een 1 met een giganties gewicht van 33580 gram. Hij dus dagwinnaar, maar de Tovenaar zal daar niet al te rouwig om zijn. Eerst maar weer wat nieuws bedenken om hem over twee weken af te stoppen. Na zes wedstrijden gaat Dirk aan de leiding met 7 punten, en 83930 gram. Tweede staat Theo met 12 punten en 72640 gram. Derde Jan met 13 pnt. En 60420 gram. Pas wel op heren want Jacqie is in de aanval en volgt op 14 pnt.

Was getekend,

Japie Smit, de Tamme