Tovenaar wint aan Amstel-Drecht

Dinsdag, 18 juni 2013

Zondag 9 juni 2013. Met slechts acht vissers begonnen we die zondag aan onze vijfde competitiewedstrijd van het seizoen. Koos en Jaap hadden iedereen lekker ruim uit elkaar gezet. Tussen de 40 en 50 meter. Jacq lootte de kop en Jaap de staart. Daar was die Tamme het eerste half uur wel blij mee. Toen ging er drie man 40 meter verder zitten vissen. Dag staartplek. Voortaan maar vlaggen gebruiken. Maar ja, met een beetje fatsoen ga je verderop zitten als je ziet dat er een wedstrijd is.

Dan nu vissen in de Amstel-Drecht. In vak a dus Jacq en Jaap. Met daarbij Nico. Gezien de stand appeltje eitje voor Jacq en mij, dachten we. Mooi niet, want Nico viste ons helemaal zoek. Met 10000 gram pakte hij z'n eerste 1 en dat is natuurlijk goed voor het zelfvertrouwen. Jaap viste met 3460 gram nog een twee en helaas voor Jacq met 1740 gram een drie. Maar 1 keer beet gehad die Jacq.

In vak b was het Kees de Wandelaar die met 5400 gram een 1 viste. Dat de Wandelaar in het begin bij mij kwam kijken hoe het moest had meer te maken met de kou. Een koude wind dwars op voelde niet bepaald lekker. Wil Caspers viste met 3700 gram netjes een twee. Zeker als je tussen twee cracks komt te zitten. Koos kreeg met 1960 gram een drie aan z'n broek. Wel een platte van 54 cm en daarmee gaat hij de Tamme voorbij qua grootste vis.

In vak c slechts twee man. De tandem Dirk en Jan. Het was de Tovenaar die waarschijnlijk net een brasem meer ving dan Jan. Zou die Tovenaar dan toch verre familie zijn van Hans Klok> Jan had een prima gewicht van 10640 gram maar moest het met een twee doen. De tovenaar met 11900 gram z'n zoveelste 1 en dagwinnaar. Vandaag met acht vissers 48800 gram.

De volgende wedstrijd 23 juni in het Noordhollands Kanaal. Hebben we twee weken de tijd om na te denken hoe we die dekselse Tovenaar kunnen afstoppen. Willie zou natuurlijk ongevraagd een weekendje weg kunnen boeken,maar of hij daar intrapt. Ben bang van niet.

Was getekend,

Japie Smit, de Tamme