De Wandelaar vist sterren van de hemel aan de Vecht!

Woensdag, 22 mei 2013

Maandag 20 mei 2013 stond competitiewedstrijd nummer vier op het progamma. Dit keer aan de Vecht bij Nieuwersluis. Vanwege beschoeiing- en baggerwerkzaamheden zijn we genoodzaakt geweest om creatief om te gaan met de steknummers, wat helaas geresulteerd heeft in een ongelijke verdeling van de stekken. De eerste vier op een kluitje, dan twee op een eiland en zes op een nette afstand van elkaar. Jammer maar het kon niet anders.

In vak A lootte de tovenaar Dirk van Rijn de kop en de wandelaar Kees van Rhijn de staart. Vooraf had Kees direct zoiets van... lekker hoor, zit ik wéér bij de tovenaar in het vak. Maar zie de uitslag. Kees viste die tovenaar finaal van zijn kist af met 15820 gram en werd met dit gewicht tevens dagwinnaar. Goed voor z'n zelfvertrouwen. Gewandeld heeft Kees niet vandaag... misschien een goede les voor de volgende keer. Dirk dus een twee in z'n vak en raakte hierdoor zijn eerste plek kwijt aan Theo. Nummer drie in vak A werd Nico Meeuwenoord met 4060 gram. Nico heeft zijn status nog niet waar kunnen maken dit seizoen. Zijn positie in de stand zijn we niet gewend van hem. Ik denk dat hij in het visweekend helemaal los gaat, en daarnaast komen er nog genoeg competitiewedstrijden aan. Vierde werd Koos van der Ark met 2900 gram. Koos is nog niet helemaal lekker op gang gekomen dit seizoen, maar Koos is een diesel... dus daar verwacht ik de komende wedstrijden nog veel van.

De wandelaar aan het werk.

Winnaar in vak B werd Ben van der Ark met 8720 gram. Het mindere weer van vandaag gaf hem de kans om weer eens mee te vissen naast z'n drukke werkzaamheden. En zie, hij pakt gewoon weer een 1 in z'n vak. Tweede werd Nick Schreurs met 3860 gram. Na zijn Zweeds avontuur verwachtte ook hij meer kilo's vandaag. Maar ja, zo waren er meerderen. Op de derde plek eindigde Jacq Meeuwenoord met 880 gram en vierde werd Wil Caspers met 40 gram. Wat zou het geheim van Wil toch zijn.... hopelijk kom ik erachter tijdens ons visweekend. De tovenaar heeft vast met een of ander trucje de vis bij ze weggelokt haha.

Ben van der Ark ving ze wel...

In vak C pakte Theo Meeuwenoord weer eens uit. Met 14860 gram viste hij een 1 en staat nu eerste in het voorlopige klassement. Wie had dat ooit gedacht van de Meeuw. Maar goed dat Kees een kilootje meer had, anders gaat de Meeuw straks nog naast z'n schoenen lopen. Al met al kent Theo een sterke seizoenstart. Die draait echt mee bovenin.

Visserslatijn van de Meeuw

Jan Vink was een van de twee eilandbewoners vandaag. Toch viste hij netjes een twee met 8140 gram. Nummer twee op een eiland was Jaap Smit en die viste met 2900 gram een drie. De vis kon het eiland wel vinden, maar Jaap de vis niet. Na het succes van de vorige wedstrijd is Jaap weer met zijn voetjes op de grond gekomen. Hij mocht nog van geluk spreken dat Gerard Warmenhoven, de Plons, bleef steken op 2260 gram en het zodoende met een vier moest doen.

In totaal werd er 78340 gram vis gevangen en dat is toch zo'n 30 kilo minder dan vorig jaar. Tot slot nog het vermelden waard. Theo pakte twee zeelten achter elkaar, waarvan de grootste iets van 48 cm. Plaatjes waren het.

Was getekend,

Japie Smit, de Tamme