De Meeuw gaat los aan NH-kanaal!

Dinsdag, 7 mei 2013

Op zondag 5 mei jl. werd de derde competitiewedstrijd van HSV de Vrije Visser alweer gevist. Om 4.45 uur vertrokken we richting het NH-kanaal. Dirk en Jan waren ons vooruitgegaan om uit te zetten zodat we om 6.45 uur konden beginnen met 11 vissers. Nickie de Viking moest passen voor deze wedstrijd en gezien de vangsten zal hij balen. Als je weekje vliegervissen maar geslaagd is Nick. Veel belangrijker.

In vak A moest Theo Meeuwenoord "De Meeuw" het opnemen tegen drie zware jongens. Strak tegen de balk vissend wist hij ze te verslaan met een gewicht van 19080 gram. Hij werd hiermee ook dagwinnaar. Ben van der Ark viste een twee in dit vak met een gewicht van 17200 gram. Hij had de kop geloot. Derde werd Jan Vink met een gewicht van 11760 gram. Op de staart zat Nico Meeuwenoord. Na een beroerde start van het seizoen zou het vandaag op de staart moeten gaan gebeuren. Helaas viste hij wederom een vier in zijn vak. Aan het gewicht lag het dit keer niet. Hij viste 11540 gram bij elkaar.

In vak B sloeg Jaap Smit zijn slag. Nog bijkomend van zijn 60-ste verjaardag zat hij vandaag goed op z'n kanis en viste met 11680 gram eindelijk een 1 bij elkaar. Jaap wordt dit seizoen gezien als serieuze titelkandidaat, en hij is goed op weg. De vraag is of hij deze vorm vast blijft houden! De twee in dit vak ging naar Gerard Warmenhoven met 5100 gram. Na de zeperd in de Markervaart gaat hij goed in het puntenklassement. Derde werd Koos van der Ark met 4920 gram. Heb vandaag voor het eerst je molen gebruikt Koos. Prima molen. Kees van Rhijn kwam net een visje te kort en moest met 4860 gram weer genoegen nemen met een vier. Hou de moed erin Kees. Doe ik ook.

Vak C mocht op papier geen probleem zijn voor Dirk van Rijn. Maar je weet het met Jacq Meeuwenoord in je vak maar nooit. Toch moest Jacq het deze keer doen met een twee en 5340 gram. Aan de Tovenaar kon ze niet tippen vandaag. Hij pakte een 1 met 14180 gram. Nummer drie in vak C werd Wil Caspers met slechts 600 gram. Geen idee wat Wil allemaal gedaan heeft, maar goed was het zeker niet. Heb hem nog niet gesproken maar zal het zeker aan hem vragen. Misschien gewoon simpel vissen net als ik doe. Soms werpt het z'n vruchten af. In totaal werd er door ons 106260 gram vis gevangen. Na drie wedstrijden gaat Dirk van Rijn aan de leiding met drie punten. Ja drie keer een 1 die tovenaar. Heel sterk op plek twee Theo met 4 punten. Volgende wedstrijd maandag 20 mei. Dan gaan we naar de Vecht met toch ook weer kans op een mooi netje vis.

Was getekend,

Jaap Smit, de Tamme