3E WEDSTRIJD H.S.V DE VRIJE VISSER

Woensdag, 1 mei 2019

Om 4.25 stond ik al paraat met lopende moter om met vismaat Cees de baan uit te zetten in de Nauenase vaart te Krommenie. Het plan was deze week al besproken hoe we...

Afgelopen zondag na een natte koude konings dag moest er gevist worden door de club van de vrije vissers .
Om 22.30 lag ik zwaar verkleumd in met bed en om 03.30 ging het wekkertje alweer .
Ja zouden NIET vissers zeggen dan ben je toch gek !
Maar ja het is je hobby .
Om 4.25 stond ik al paraat met lopende moter om met vismaat Cees de baan uit te zetten in de Nauenase vaart te Krommenie .
Het plan was deze week al besproken hoe we het aan zouden pakken deze opnieuw koude natte morgen .
Informatie zat en kijken of de platte in het netje zouden komen .
Aankomend bij de Formido was de eerste verassing al lange betonnen balk eerste gedeelte van de vaart .
2E​ verassing werkzaamheden aan de kant geweest en de weg .
ENE BAGGER BENDE WAS HET !! EN het eerste gedeelte geen baan voor de 13 vissers .
Dan maar naar achteren bredere kant , maar nogmaals een grote natte zand bagger bende .
Uitzetten dan maar , maar kwam maar tot 9 nummers .
Inmiddels kwamen de vissers aanrijden en zagen ook dat het NIET MOGELIJK IS OM MET 13 MAN OP ZO.N 30 METER een baan uit te zetten .
Besloten werd om naar het N-H Kanaal te gaan , daar was zat ruimte en kon je in het gras zitten i.p.v die bagger zooi .
Gekozen werd voor het stuk links van het cafeetje geheten Stranmeer .
Daar hadden we de eerste wedstrijd ook gevist en was het kwa vangen NIET verkeerd .
Onder gelach werd er net als mij gezegd verdomme de STOK NIET BIJ ME !
Maar ja eerst maar eens kijken wat de loting opbrengt .
Uit de emmer werd door Koos kop voor ja hoor Theo de MEEUW en op staart Phil MULDER van Vismania .
Om eerlijk te zeggen had ik het liever andersom gehad want dat is in de praktijk gebleven het betere stuk .
7uur werd het start schot gegeven en vlogen de voerballen bij de vele vaste stokken te water .
De feederaars brachten hun korven naar de overkant of bleven hangen op 15 meter .
Zelf deed ik hetzelfde
Aas erop , hengel op de steun en direct felle aanbeet en krom .
Een half slaggie lag in het net en er volgde meteen nog 1 met beten die ongelofelijk waren .
Dirk van Rijn naast me had precies hetzelfde .
Overal werd gelijk vis gevangen , maar nu komt het de vis was klein !!
En dan weet je dat je met de stok veel beter af bent .
Aan het eind kon je ook zien dat er bij het wegen heel veel kleine vis is gevangen en waren de platte schaars .
Reden ik weet het niet ?
Als je weet wat en dirk hebben mis geslagen aan beten die ongelofelijk waren en dat gevangen hadden was het gewicht vele malen hoger geweest .
Maar kleine vis die aan je worm op maai zat te klieren was het bij de feederaars .
Nadat ik als eerste werd gewogen had ik een nog leuk gewicht van 9.525 GRAM
en zeiden ze sommige dat ik misschien wel 1e was .
Na alles was gewogen bleek dat NIET het geval te zijn want het was PHIL Mulder die op de staart het laatste half uur 4 dikke platte ving en dag winnaar werd met 11.525 gram .
Gevolgd door op plek 2 De kampioen van vorig jaar met de STOK Jopie Puper met 10.675 gram .
Ieder had aardig vis , maar was de vis het meeste kaliber klein .
Dit horen we ook bij andere verenigingen .
Reden ??
UITSLAG :

1 Phil Mulder (staart-feeder ) 11.525 gram .
2 Johan puper (stok ) 10.675 gram .
3 Theo Meeuwenoord(kop -feeder 9.525 gram .
4 Cor Hofstede (stok) 9.525 gram .
5 Koos van de Ark (stok) 8.225 gram .
6 Dirk van Rijn (feeder) 6.875 gram .
7 Cees van Rhijn (feeder) 6.500 gram .
8 Arie Schouten ) (stok) 6.250 gram .
9 Ton Koopman (stok) 4.250 gram .
10 Gert-jan Verkerk (feeder) 4.100 gram .
11 Vries Stomphorst (feeder) 3.750 gram .

n.a Ron Puper en Ben van de Ark .

TOTAAL STAND NA 3 WEDSTRIJDEN .
1 Theo Meeuwenoord 12 punten 25.675 gram .
2 Johan Puper 14 punten 22.235 gram .
3 Vries Stomphorst 15 punten 36.550 gram .
4 Dirk van Rijn 16 punten 19.625 gram .
5 Phil Mulder 17 punten 16.975 gram .
6 Ben van de Ark 20 punten 18.450 gram .
7 Ton Koopman 21 punten 16.350 gram .
8 Ron Puper 22 punten 19.500 gram .
9 Koos van de Ark 22 punten 19.075 gram .
10 Cor Hofstede 24 punten 14.000 gram .
11 Cees van Rhijn 29 punten 11.200 gram .
12 Arie Schouten 30 punten 10.450 gram .
13 Gert-jan Verkerk 32 punten 7.875 gram .

AANSTAANDE ZONDAG ORGANISEREN WIJ ONZE GROTE KOPPEL WEDSTRIJD IN AKERSLOOT .
180 wedstrijdvissers komen naar de waterkant uit het gehele land om hopelijk een goed visje te vangen .
Wilt u iets moois zien en uw vist niet kom da langs om de vele CRACKS te bekijken en iets op te steken van onze hobby .
Een drukke dag word het maar wij hebben er veel zin in .
Zelf gaan we weer vissen Vrijdag 17 mei tot zondag 19 mei in N-HOLLAND .
Waar we ons jaarlijkse visweekeind weer gaan beleven in EETCAFE DE BRUG TE EWIJSCKSLUIS .
We kijken er nu al naar uit .

M.V.G .
Theo de Meeuw .