Vries stomphorst haalt als enigste uit in de vecht.

Woensdag, 10 april 2019

Afgelopen zondag wedstrijd 2 voor de competitie. Gevist werd er op een nieuw water de Vecht bij Oud Zuilen. Samen met Cees zal ik de baan uitzetten op..

Afgelopen zondag wedstrijd 2 voor de competitie .
Gevist werd er op een nieuw water de Vecht bij Oud Zuilen .
Samen met Cees zal ik de baan uitzetten op het parcours waar wij woensdag zijn wezen kijken , maar niet konden vissen omdat er andere vissers zaten .
Wij daarom verderop gegaan en veel kleine vis vingen en het tegen viel .
Op het parcours van zondag werd bij terug gaan even geinformeerd naar de vangsten en wat bleek veel brasems gevangen bij deze vissers .
Dus gingen we toch met goede moed naar de vecht s,morgens om 04.00 s,nachts .
Helas 03.30 de telefoon , Cees hier , Ted ik ben doodziek !!
Dan maar er allen op uit om de 13 nummers te plaatsen daar aan de vecht .
Mooi parcours , maar nu de vis nog .
OM 06.45 WAS ER NOG NIET TE VISSEN , I.V.M DONKER !!
Maar om 07.00 kon de wedstrijd beginnen .
Loten n.r 11 eind van het parcours .
Voorin bij de brug werd woensdag het best gevangen en Vries had het geluk dat hij n.r 1 LOTEN .
Ron Puper loten de staart .
IKZELF koos voor vaste stok op 11 meter en feeder op zo,n 5 meter uit de overkant dit te maken met het uitdiepen van het kanaal .
Eerste uur ving ik 4 vissen en toen besloot ik de stok plek te bevissen .
LIEFST 4 UUER LANG HEB IK GEEN BEET GEZIEN OP DE STOK !!!
En ok met de feeder as het over en uit .
Gelukkig NIET alleen bij mij was dat het geval .
Van de 12 vissers klaagden er 8 man steen en been over deze wedstrijd vandaag !
Reen ik weet het echt niet !
Stroming erin , maar vis vangen ho maar .
En dan komt het weer wat je wel meer hoort in wedstrijden DE KOP EN DE STAART VINGEN WEL GOED !!!??
Vooral Vries op de kop had een prachtig net vis bij elkaar gevist .
Met DIK 19 kilo vis werd hij vandaag met overmacht 1 op het Parcours .
ARIE er naast heeft 5 uur LANG zijn dobber NIET zien bewegen en had een dikke 0 .
Hoe is het mogelijk en hoe kan dat .
ZELFDE GEBEURD NAAST mij op staart Ron Puper ving wat vis het eerste uur met de feeder , pakte net als mij de stok en ving dik 12 kilo vis en ik zat er naast als Jan lul , en het pennetje ging niet een keer onder wat ik ook deed .
In het midden ving PHIL VISMANIA nog dik 5 kilo vis de eerse 2 uur , daarna ook over en uit nest als naast hem johan puper met bijna 5 kilo in de eerste 2 uur .
VOOR DE REST WAS HET VOOR DE 9 ANDERE VISSERS deze dag een DRAMA !!!
Hopelijk over 14 dagen wer allemaal wat vis , want je gat niet op je vrije zondag om 03.30 je bed uit om dit mee te maken .
Nogmaals Vries en Ron goed jullie kop en staart plek waar gemaakt .
Voor de rest uithuilen en opnieuw beginnen over 2 weken .

De uitslag