Ben vd Ark wint 1e wedstrijd H.S.V de Vrije Visser uit Noordwijk.

Maandag, 1 april 2019

Afgelopen Zondag startte H.S.V de Vrije Visser uit Noordwijk weer net nieuwe vis seizoen. Na verleden jaar nog 9 vissers in de gelederen te hebben Startte we dit jaar met....

Afgelopen Zondag startte H.S.V de Vrije Visser uit Noordwijk weer net nieuwe vis seizoen .
Na verleden jaar nog 9 vissers in de gelederen te hebben Startte we dit jaar met maar liefst 4 nieuwe leden erbij en gaan we naar 13 vissers .
Wij als bestuur vinden dit wel genoeg zo , dit i.v.m de baan uitzetten op moeilijke trajecten .
Wij heten onze Nieuwe leden DIRK VAN RIJN , RON PUPER , COR HOFSTEDE EN PHIL MULDER van Vismania dan ook alle goeds toe in onze altijd leuke en gezellige competitie
De verhouding in onze club is nu 5 Noortukkers en 8 Alphenaren .
Wel allemaal gasten die bij onze fijne club zich thuis voelen .

Afgelopen zondag dus de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen altijd vissend in het N-H Kanaal bij Starnmeer .
Het was koud deze ochtend , bij het weg rijden s,ochtends om 05.00 naar de waterkant moest er geschrapt worden en dat is meestal niet zo,n goed vooruitzicht .
Maar ja toch had ik wel goede hoop en vertrouwen en dat moet je hebben anders word het niks .
06.1O volgde de loting .
1afzegger die moest nog mee doen bij John Kooy .(phil Mulder )
De loting leverden Koos van de Ark op de kop op en Ton Koopman op de staart .
Ik zelf loten de n.r 11 plek en zetten in op 2 keuzes .
De vaste stok en de Fedder aan de overkant .
Stok twijfelde ik van de week nog aan , maar op aanraden van een paar goede vissers en koude nacht zal de vis niet op het ondiepe zitten .
Na een 5 tal korven vol aas te brengen op de overkant en op de stok te voeren op de 11 meter en deze met rust te laten ging ik proberen een vissie te vangen aan de overkant .
Had al gauw in de gaten ook over het parcour kijkend dat dat het NIET was bij mij .
Ton daar in tegen op staart ving zijn visjes en soms een platje .
Wat bij deed besluiten om de stok te gaan proberen na een uur
En warempel al gauw ving ik me vissen en de derde was een grote dikke platte .
Ik bleef de laatste 3,5 uur dan ook stokken en dat leverden mij de 2e plaats op in het eind klassement met 14.500 gram .
Dik tevreden was ik zelf .
Toch later niet de winnaar maar dat gaf niet , heerlijke dag gehad met die stok .
Ben van de Ark greep de eerste plaats vandaag toch met de feeder , hij had er 4 klaar staan , greep hij zijn vis op verschillende afstanden .
Met 15.600 gram won hij deze eerste wedstrijd .
OP kop en staart viste Koos en Ton oook met de vaste stok een keurig gewicht met 9.575 GRAM VOOR Koos , en 10.600 GRAM voor ton op staart .
PLEK 3 was voor VRIES die hetzelfde deed als mij en de feeder aan de kant gooide en met de stok een beste klus vis ving met 13.600 GRAM WERD HIJ 3E VANDAG .
Ook DE TOVENAAR Dirk deed het vandaag goed , hij ving met de feeder 9.650 gram op plek 2 .
Cees van Rhijn had met feeder alleen klein vis en kwam tot 4.700 gram en Gert-jan dar naast had het vandaag niet , hij werd laatste met 2.400 gram vandaag .
Ron puper deed het ook aardig en kwam met de feeder aan een gewicht van 7.100 gram .
Daar naast kampioen 2018 Jopie Puper met stok en feeder hij ving totaal 6.700 gram .
Arie Macaroni schouten ving met de stok ook zijn vissie en kwam tot 4.200 gram .
Cor hofstede zat tussen de n.r 1 en 2 in en was de stok vergeten , waar hij spijt van had .
Hij ving 3.400 gram met de feeder .
Een mooie eerste wedstrijd met een totaal gewicht van 102.025 gram was het ieder geval beter als verleden jaar .
De stok was denk toch vandaag het wapen .
Over 14 dagen wedstrijd 2 , dan op weg naar het mooie water de Vecht , heb er al zin in .
UITSLAG EN PUNTEN WEDSTRIJD 1 .

1.BEN VAN DE ARK 15.600 GRAM
2.THEO MEEUWENOORD 14.500 GRAM .
3.VRIES STOMPHORST 13.600 GRAM .
4.TON KOOPMAN (STAART ) 10.600 GRAM .
5.DIRK VAN RIJN 9.650 GRAM .
6.KOOS VAN DE ARK (KOP) 9.575 GRAM .
7.RON PUPER 7.100 gram .
8.JOHAN PUPER 6.700 GRAM
9.CEES VAN RHIJN 4.700 GRAM
10.ARIE SCHOUTEN 4.200 GRAM
11.COR HOFSTEDE 3.400 GRAM
12.GERT-JAN VERKERK 2.400 GRAM .
13.PHIL MULDER AFWEZIG .

M.V.G , THEO DE MEEUW .