JOHAN (JOPIE-PUPER MEESTPIER DE NIEUWE KAMPIOEN VAN DE VRIJE VISSER 2018

Zondag, 21 oktober 2018

Ja hoor de Kampioen van het Seizoen 2018 bij H.S.V DE VRIJE VISSER uit Noordwijk is bekend. Afgelopen zondag moesten de mannen afreizen naar...

Ja hoor de Kampioen van het Seizoen 2018 bij H.S.V DE VRIJE VISSER uit Noordwijk is bekend .
Afgelopen zondag moesten de mannen afreizen naar de Markervaart .
Waar afgelopen week aardig wat geoefend en gevist is door wat leden .
De uitslagen waren best wel goed te noemen voor dit water waar altijd wel een vissie is te vangen door zowel de stok vissers en de feederaars .
2 afzeggers helaas , dus met 7 man kon de loting beginnen .
Er waren nog 3 kanshebbers voor de titel , waaronder Johan , ben en theo .
Waar het wel heel raar moest lopen dat Johan de titel zal verspelen .
Hij stond er gewoon het beste voor met al 3 punten voorsprong op Ben en Theo .
Wel was het dat Theo en Ben nog kop of staart hadden .
De baan was ruim uitgezet dor Ben en koos dus dat kon wat worden vandaag .
Wel was het dat de eerste plekken links van het parcours NIET te bevissen waren door werkzaamheden , en er overal grote pijpen lagen.
Ook was het zo dat het mooie eiland is verdwenen en men niet meer tegen het riet aan kan vissen .
Een beschoeing rand met paaltjes in het water en het RIET weg .
Jammer want dit waren topstekken .
Bij de loting werd er door Koos , kop en staart getrokken .
Theo op kop en Ben op staart .
Ben zij ik had liever kop gehad , maar dat zal later wel anders blijken .
Over mezelf kan ik vertellen dat ik ze NIET kon vangen de eerste 2 uur ?
Ongelofelijk de beten die ik had miste ik of de vis ging eraf .
Johan op nr 2 met de vaste stok bijna altijd vissend kwam even bij me en zij lukt het niet ?
Ik heb al denk 10 platte ,
Toen wist ik al het WAS voor mij verloren .
Na een langere onderlijn erop te doen met hair erop ving ik ze wel en kwam nog tot ruim 10 kilo vis .
Ook inmiddels onder de wedstrijd hoorde ik dat ieder wel aardig zat te vangen en Vooral Ben op staart .
Ruim 65 meter steeds op dezelfde plek daalde zijn korf neer en ving hij echt veel platte .
Om 13.00 ging het fluit signaal om te stoppen .
Theo toch nog ruim 10 kilo , maar toen op n.r 2 johan met zijn stok een prachtig resultaat en 19.375 gram in het net en dus al kampioen ,dat kon niet anders .
Keurig gevist Jopie.
Op3 Arie met de stok lekker vis gevangen ,maar veel kleiner spul kwam hij uit op 7.450 gram .
Plek 4 ,weer !! onze Cees met de feeder , Geen overkant want dat is te ver zegt Cees,
Laatste2 uur bij hem over en kwam tot 6.725 gram .
Plek 5 ,koos met de stok ,veel vis, maar geen echte platte en kwam uit op 5.300 gram .
Plek 6 Vries , ook een werp kanon ,ving net zoals cees de laatste 2 uur niks meer en haalde er toch nog 5.275 gram uit .
Dan de Topper van vandaag kwa vangen en gooien .
Ben ,jongens wat hij weer zitten Harken , een gewicht van schrik niet 26.450 gram in zijn leefnet .
Een 1 deze dag ,maar het was maar 50 gram minder als het hoogste dag resultaat dit jaar van Gert-jan met 26.500 gram .
Ben op nieuw wegen zeiden wij ?, maar ben gunde Gert-jan het hoogste dag resultaat dit jaar en moest met de 2e plaats dit jaar genoegen nemen .
Strekt wel te zeggen dat hij nog wel 2wedstrijden net als mij en meerdere heeft moeten missen .
Een leuke wedstrijd met toch nog wel beste vangsten .
Met dik 80 kilo vis met 7 man mag je NIET klagen .
Dus hebben we dit jaar een NIEUWE KAMPIOEN en dat is Johan Puper .
Wat ik wel knap vind 95 procent met de vaste stok gevist !!!

UITSLAG 9E EN LAATSTE WEDSTRIJD.

1 BEN VAN DE ARK 26.450 GRAM .

2 JOHAN PUPER 19.375 GRAM .

3 THEO MEEUWENOORD 10.150 GRAM.

4 ARIE SCHOUTEN 7.450 GRAM .

5 CEES VAN RHIJN 6.725 GRAM .

6 KOOS VAN DE ARK 5.300 GRAM .

7 VRIES STOMPHORST 5.275 GRAM .

N.A TON EN GERT-JAN .

EINDSTAND 9 WEDTRIJDEN MET 2 SLECHTE WEDSTRIJDEN ERAF .

1 JOHAN PUPER 15 PUNTEN EN 73.225 GRAM (KAMPIOEN 2018 )

2 BEN VAN DE ARK 17 PUNTEN EN 68.375 GRAM .

3 THEO MEEUWENOORD 19 PUNTEN EN 50.550GRAM .

4 GERT-JAN VERKERK 27 PUNTEN EN 52.405 GRAM.

5 VRIES STOMPHORST 32PUNTEN EN 34.395 GRAM.

6 ARIE SCHOUTEN 36 PUNTEN 22.955 GRAM .

7 TON KOOPMAN 37 PUNTEN EN 19.685 GRAM .

8 CEES VAN RHIJN 39 PUNTEN EN 26.495 GRAM .

9 KOOS VAN DE ARK 43 PUNTEN EN 20.495 GRAM.

HOOGSTE DAGRESULTAAT GERT-JAN VERKERK 26.500 GRAM .

GROOTSTE VIS JOHAN PUPER 57 CM.

Rest nog de gezellige feest avond met de vrouwtjes erbij in de harbour-lights in Noordwijk .
En gaan we in de wintertijd met een aantal leden nog wedstrijdjes onderling vissen in hopelijk goede wateren .

Volgend jaarkrijgen we nog wat mensen erbij en gaan we weer een hopelijk GEZELLIGE competitie tegemoet

M.V.G , THEO DE MEEUW .