Cees van Rhijn wint aan het N-H Kanaal te Akersloot

Zondag, 23 september 2018

Zondag 26 augustus viste H.S.V DE VRIJE VISER hun 6e competitie wedstrijd in het N-H Kanaal te Akersloot. Na de laatste wedstrijd daar 8 juli j.l ook geweest waren met goede vangsten waren we opnieuw zeer benieuwd of het...

Zondag 26 augustus viste H.S.V DE VRIJE VISER hun 6e competitie wedstrijd in het N-H Kanaal te Akersloot .
Na de laatste wedstrijd daar 8 juli j.l ook geweest waren met goede vangsten waren we opnieuw zeer benieuwd of het weer zo zou aflopen .
Zaterdag ervoor was er een wedstrijd geweest van onze 3 buurverenigingen onderling en waren de vangsten bij het pont vak goed te noemen , maar meer naar Alkmaar was het veel minder .
Wij hadden vergunning gekregen van Alkmaar om te vissen voor de beton centrale tussen de boompies .
Geen verkeerd stuk .
Via -via kreeg ik te horen dat het zaterdags ongelofelijk stoomde , maar dan richting het Uigeestermeer !
Vak gaat hij richting Alkmaar en dat was ook het geval toen wij bij de baan arriveerde .
Een goed teken dacht een ieder .
In middels kwam ook een andere vereniging naast ons zitten en deze hadden volgens mij het vak Pont aangevraagd ?
Dat stond tenminste in de vergunningen .
Jammer , want achteraf hadden wij graag bij de pont gezeten .
Maar oke , wijd uitzetten en we kijken wel .
3afwezige weer helaas , maar dat komt dit jaar veel voor .
Je hebt er maar 9, dus is het leuker als je compleet bent .
Na de loting kwam Cees op de kop en Ton op de staart .
Het eerste half uur stroomde het nog en kregen we na het aanvoeren ook leven .
Maar kregen de feeders de vis er niet uit . ?
KLEINE VIS BLEK LATER EN VEEL BAARZEN !
Hair erop dacht ik zelf en haakte al gauw daarna wel wat vis , maar klein .
Ton naast mij met de stok kon ook geen potten breken en dat bleek achteraf op het hele parcours te zijn !!
Toen ook de totale STROOM ER NOG UIT GING was het vechten voor een vissie .
De groep naast ons van 20 man liepen langs de waterkant of probeerde wat visjes te vangen onder de kant .
EEN HEEL SLECHT TEGEN DUS , en dat bleek wel bij de weging .
Als bij ons op de kop Cees eerste word met een gewicht van 4.850 weet je wel hoe slecht het is geweest met de andere deelnemers .
Gelukkig pakte ik zelf nog een heel beste platte op het eind en eindigde ik nog op plek 2 deze keer met 4.000 gram .
Gert -jan de koploper ving de maand terug bijna 27 kilo en moest het nu doen op plek 2 met 1400 GRAM .
Een wedstrijd waar je je op verheugt en dan krijg je zulke uitslagen .
Vergeten en opnieuw beginnen dan maar .
Na Afloop nog gestopt bij de groep ervoor met 20 MAN , wat was hoog , als je dan hoort 5 kilo , nou dan weet je het wel en ligt het NIET aan ons .

UITSLAG WEDSTRIJD 6.

1 CEES 4.850 GRAM (KOP)
2 THEO 4.000 GRAM
3 JOHAN 2.400 GRAM.
4 TON 2.300 GRAM (STAART )
5 ARIE 1.450 GRAM .
6. GERT-JAN 1400 GRAM .

Intoducee RON PUPER 2.800 GRAM .

STAND NA 6 WEDSTRIJDEN .

1 JOHAN 19 PT 40.700 GRAM
2 GERT-JAN 20 PT 49.980 GRAM .
3 THEO 22 PT 35.100 GRAM .
4 BEN 28 PT 31.300 GRAM .
5 CEES 34 PT 19.750 GRAM
6 TON 35 PT 16.360 GRAM .
7 ARIE 38 PT 11.815 .
8 VRIES 39 PT 15.620 GRAM
9 KOOS 42 PT 11.575 GRAM .

GROOTSTE DAGRESULTAAT GERT-JAN 26.500 GRAM .

GROOTSTE VIS JOHAN 57 CM .

M.V.G THEO DE MEEUW .