Gertjan Verkerk maakt fantastische visdag mee en pakt hoogste dag resultaat in N-H Kanaal

Donderdag, 12 juli 2018

Afgelopen zondag stond de 5e competitie wedstrijd van ons mooie cluppie H.S.V DE VRIJE VISSER op het programma . Mooie cluppie zeg ik met trots omdat in onze club de gezelligheid nog steeds voorop staat . Als dan de vangsten vandaag ook nog...

Afgelopen zondag stond de 5e competitie wedstrijd van ons mooie cluppie H.S.V DE VRIJE VISSER op het programma.
Mooie cluppie zeg ik met trots omdat in onze club de gezelligheid nog steeds voorop staat.
Als dan de vangsten vandaag ook nog mee werken heb je toch een fantastische zondag morgen beleefd ook al ging om 3.30 de wekker thuis.

Vandaag met 7 man op weg naar het N-H kanaal bij Akersloot.
2 man hadden zich afgemeld en hopelijk dacht iedereen jongens rustige ochtend , wel noorden wind maar daar zat hij al een hele tijd.
Dus moest er vis te vangen zijn.
Na de slechte 6 uurs wedstrijd verleden wek bij Spijkerboor en de berichten van zuster vereniging de Sikkens zaterdag op hetzelfde parcours met dramatische vangsten bracht dat de sfeer wel weer wat om sloeg.
Maar wij zaten op een ander parcours vandaag en de vis was aanwezig door de vele activiteit in het water.
Loten , met nog 2 man in de kokertjes van Johan voor de kop en staart plek t.w Cees en Ton.
Staart wilde iedereen wel , want dat was naast de vangrail bij de pont.
Een wereld plek , met nog 2 nummers ernaast die ook altijd goed vis opleverden bij wedstrijden.
Nou de gelukkige was Ton op de staart dus en Cees op de kop stek.
We hadden er zin in dus opbouwen die vele handel tegenwoordig.
We konden al om 06.30 beginnen en de voerballen en korven gingen te water.
De een koos voor de stok , en de ander met de feeder aan de overkant of dichtbij met de verwachte drukte op het water met het mooie weer.

Er stond een licht stroompie naar links dus dat was gunstig.
Al gauw werd er vis gevangen bij vele met de stok was het klein en met de feeder wat grote tot grote vissen de meeste aan de overkant.
Nou op n.r 1 en 2 was het echt goed raak zowel ton met de vaste stok en Gertjan met de feeder hadden ze er meteen goed op.
Bij andere waren er wel eens periodes met stil vallen , en toen de stroom nog wat meer ging aantrekken keerde de beten weer terug.
Dan de uitslag ,
Nou dat was er een met 7 man werd er meer als 90 kilo vis gevangen en bleek het de BESTE wedstrijd van het seizoen te worden.
Echte TOPPER was vandaag DE JARIGE Gert-Jan met en vangst waar hij ZEER trots op mag zijn en voor hem een resultaat opleverde met maar liefst 26.500 GRAM en wat hij nog gelost had zij hij na afloop.
Zijn beste resultaat in de competities die hij mee heeft gevist.
Zelfs met een GEBROKEN top ving hij ze nog !!
N.R 2 werd vandaag met ook een prachtig gewicht op kop met de STOK onze keuken prinses Ton.
Ton ving vandaag 15.800 met de stok op de kop en wat hij nog gelost had met vissen die hij NIET van de grond kreeg.
Op N.3 eindige precies gelijk met een ook mooi gewicht van 12.300 gram Johan en Theo.
Theo met de feeder aan de overkant en Johan had zijn plan gemaakt eerst met de feeder en toen met de stok en dat pakte goed uit.
Ook mooie vissen voor deze mannen.
Plek 4 was voor Cees van Rhijn op de kop.
In het begin ging het moeizaam met Cees en kon hij ze niet echt vangen.
Na hij terug ging naar dichtbij pakte hij nog een paar prachtige vissen en kwam tot 10.200 gram , een resultaat waar hij dik tevreden mee was.
Dan de vaste stok vissers Koos en Arie deze hadden echt een leuk netje vis , mar moesten het doen zonder dikke vis en veel voorns en bleien bracht bij hun op de weegschaal de volgende resultaten.
Koos viste een 5 met een gewicht van 5.625 GRAM EN Arie werd 6e met een gewicht van 4.175 GRAM.
Nogmaals een prachtige ochtend die voor ons nog vele malen mag komen , want vis vangen daar ga je voor naar de waterkant toch ?
Na afloop werden we nog getrakteerd door Gertjan met een heerlijke verse bal gehakt met brood en een pilsie of frissie.
Opgewarmd dor chef kok Ton.
KLASSE EN BEDANKT.

De volgende wedstrijd is ook in dit water , maar dan een ander parcours omdat op dit parcours dan en wedstrijd is volgens H.S.V Alkmaar.

UITSLAG WEDSTRIJD 5 MET PUNTEN EN GEWICHT.

1 GERT-JAN VERKERK 26.500 GRAM 1PT
2 TON KOOPMAN (STAART) 15.800 GRAM 2 PT.
3 JOHAN PUPER 12.300 GRAM 3 PT
4 THEO MEUWENOORD 12.300 GRAM 3 PT.
5 CEES VAN RHIJN (KOP)10.200 GRAM 4 PT.
6 KOOS VAN DE ARK 5.625 GRAM 5 PT.
7 ARIE SCHOUTEN 4.175 GRAM. 6 PT.

8. VRIES STOMPHORST N.A 9 PT.
9. BEN VAN DE ARK N.A 9 PT.

STAND NA 5 WEDSTRIJDEN MET NOG 4 TE GAAN.

1 GERT-JAN 14 PT 48.580 GRAM.
2 JOHAN 16 PT 38.300 GRAM
3 BEN 19 PT 31.300 GRAM.
4 THEO 20 PT 31.100 GRAM.
5 VRIES 30 PT 15.620 GRAM.
6 TON 31 PT 14.060 GRAM.
7 CEES 33 PT 14.900 GRAM.
8 KOOS 33 PT 11.575 GRAM.
9 ARIE 33 PT 10.365 GRAM.

M.V.G THEO MEEUWENOORD.