Theo wint de eerste competitie wedstrijd 2018 in het N-H Kanaal .

Maandag, 16 april 2018

Afgelopen zondag 25 maart stond de eerste competitie wedstrijd op het programma van ons cluppie. Ton was niet aanwezig i.v.m verplichtingen in Friesland. Dus met 8 man zondag ochtend te vroeg om 06.00 aan de waterkant...

Ton was niet aanwezig i.v.m verplichtingen in Friesland.
Dus met 8 man zondag ochtend te vroeg om 06.00 aan de waterkant.
Het was toch donkerder dan we verwacht hadden aan de waterkant en jeetje wat was het koud!
Na de loting was het Johan die op de kop plaats mocht plaats nemen en Gert-Jan op de staart.
Wat moesten we gaan doen dachten vele.
De stok inzetten of toch met de feeder naar de overkant of allebei.
Mijn keuze was om alle 2 in te zetten.
Stok op 11 meter en feeder aan de overkant.
Zo dachten meerder te doen , maar Cees had meteen de eeerste wedstrijd al weer pech en brak zijn hele zooitje af bij de feeder.
I.V.M DE KORTE OPBOUWTIJD VAN EEN UUR lukte het dus voor sommige niet om alles gereed te maken en als je het mij vraagt is een uurtje gewoon te kort voor 2 manieren van vissen.
Zou graag 1,5 uur daar vor nodig hebben.
Maar oke naar de wedstrijd.
Zag al gauw dat het met de feeders niet veel zal worden , en dat zagen ook de andere.
Te koud denk nog aan die overzijde van het kanaal !
Na een uur met een beetje op de feeder ben ik over gestapt op de stok.
En dat was meteen raak , een lekkere grote platte stak de dobber omhoog en hangen.
Wat vissers zagen dat ook en diegene die met de feeder niks ving ging ook over op de stok.
Dit was bij 2 man van ons een goede keuze bij Johan en Theo.
2 uurtjes heb ik lekker zitten vangen , veel bleien van 300-400 gram en wat platte.
Het laatste uur kwam de wind opzetten en kregen deze recht in het gezicht , jetje wat werd het koud.
Dobber constant naar voren geduwd en beten gingen weg.
Bij de weging bleek ik toch het hoogste gewicht te hebben met 7.560 gram en was dik tevreden.
Ook waren er 2 Feederaars die nog een aardig gewicht in het net konden krijgen dat waren Ben met 6.000 kilo en Gert-jan op de staart met 5.400 gram.
Op de 4e plek eindigde op kop Johan , na ook de feeder de aan de kant te doen bracht hij met de stok nog 4.120 gram in het netje.
De 5e tot de 8e plek waren voor Cees met de feeder 1.680 gram gevolgd door op plek 6 met de stok koos met 1.360 gram.
Op plek 7 was het vries , ongelofelijk zowel met de feeder en stok wist hij 1 vis te vangen met en gewicht van 260 gram.
Op plek 8 eindigden Arie , ongelofelijk maar waar hij heeft zijn dobber NIET 1 keer naar benden zien gaan.
9E plek was voor ton , deze was afwezig i.v.m andere verplichtingen.
Met zijn 8e een gewicht van 26.380 gram en dat is veelste weinig voor dit goede viswater.
Te koud voorjaar heeft daar zeker mee te maken.
Over 14 dagen gaan we wedstrijd 2 beleven met hopelijk mooier weer en betere vangsten.
Als je ziet wat Kennemerland ving naast ons bij spijkerboor hebben wij het nog NIET eens zo slecht gedaan.