VRIES STOMPHORST WINT IN DE NAUENASE VAART DE 3E COMPETITIE WEDSTRIJD.

Donderdag, 3 mei 2018

Zondag 29 april togen we met 8 man richting de Nauenase vaart voor de 3e competitiewedstrijd. Helaas 1 afzegger, dus met 8 man beginnen . De baan dit keer weer uitgezet,door Ben . Het water lag er als een biljartlaken bij, wat niet altijd gunstig is op dit zeer ondiepe water...

Zondag 29 april togen we met 8 man richting de Nauenase vaart voor de 3e competitiewedstrijd. Helaas 1 afzegger, dus met 8 man beginnen . <br>De baan dit keer weer uitgezet,door Ben . Het water lag er als een biljartlaken bij, wat niet altijd gunstig is op dit zeer ondiepe water, want er zat ook helemaal geen stroming in. en als er stroom was naar rechts ? <br>Berichten van vissers die de afgelopen week in welk water dan ook gevist hadden gaven ook al geen positieve geluiden qua vangsten, maar desalniettemin tot goede hoop op mooie vangsten.<br>Om 06.45 het beginsignaal voor een 5 uur durende sessie.<br>De meeste vissers kozen ervoor om met de feeder te vissen en hun voerstek aan te leggen aan de overzijde van dit water stijf tegen de kant .<br>Ook kwamen er wat vaste stokken uit de foudralen en achteraf was dat misschien ook wel en goede keuze geweest .<br>Loten zelf de kop plaats na het huisje bij de Forbo Fabriek .<br>En vries loten de staart plek .<br>Stroompie naar rechts soms en heel licht en het gekke geen visje te zien aan de bovenkant van het water .<br>Slecht teken en opnieuw voor de derde keer een N-0 WIND helemaal WEER verkeerd dus .<br>Nou na 2 voerplekken had ik na 3 UUR vissen nog geen vis in me netje !!!<br>Naast me ton, kwam kijken en had 3 visjes met de stok .<br>Op plek 3 zat Ben af en toe wel te scheppen , maar ja het blijft een Kanjer hoe die het steeds voor elkaar krijgt .<br>Wisselen -wisselen en aas veranderingen brachten hem van daag de 3e plaats op met 7.960 gram <br>Wist u ook dat Ben vogelspotter was en hij van elke vogel en visser hun tactieken kan achterhalen hoe ze vissen hahahaha<br>Niet winnen dus Ben , want dat deed dit keer onze Vries op de staart .<br>Vissend ook op 2 afstanden kwam hij vandaag aan het hoogste gewicht met 11.640 GRAM .en behaalde zijn eerste 1 met punten .<br>2e werd vandaag onze Stok Fanaat Jopie Puper naast Vries haalde hij op 9 m.5 meter met de stok en 10.680 gram binnen en werd 2e .<br>Gelukkig ving ik na een gouden greep die ik niet vaak doe nog 6 vissen binnen in de laatste 2 uur en ving nog bijna 5 kilo vis .<br>Met 4.960 gram werd ik 4e vandaag op de kop .<br>Op plek 5 gevolgd door stokvisser Ton Koopman die nog een paar plattertjes erbij viste en op 4.120 gram uit kwam .<br>Plek 6 was dit keer ook met de stok voor onze ARIE MACARONI schouten .<br>Hij viste gelukkig wat beter als de eerste 2 keer en kwam aan een gewicht van 4.060 gram .<br>Plek 7 was voor onze beste patat bakker van Alphen van automatiek de haven Gertje Verkerk .<br>Na 2 goede wedstrijden kwam hij vandaag met de feeder NIET aan de bak en ving 1.940 gram .<br>En dan lest best deze keer Onze Cees de wandelaar van Rhijn op de 8e plaats .<br>Cees dacht wat aan zijn zelfvertrouwen gedaan te hebben in het B-Kanaal maar vandaag was het 3 keer niks .<br>1keer beet gehad in 5 uur vissen en 1 vis van 440 gram .<br>Plek 9 voor Koos die ook dit keer niet kwam i.v.m de camping .'<br>Toen het ook om 11.15 nog los barsten van de ZEIK REGEN en alles Zeiknat de AUTO IN MOEST OM 1145 word je daar niet echt vrolijk van en heb je thuis nog meer werk om alles goed droog te maken en te verzorgen .<br>Wat een ramp is dat als je vissen gaat met regen .<br>A.S ZONDAG de wedstrijd van het jaar .<br>ONZE ZEER GOED AANGESCHREVEN KOPPELWEDSTRIJD DIT KEER IN HET N-H KANAAL BIJ AKERSLOOT .<br>Een hoop organisatie en werk , maar onwijs keun om steeds te organiseren voor 180 WEDSTRIJDVISSERS .<br>Kijk er al weer na uit .<br>Mannen die helpen alvast hartelijk bedankt voor jullie steun en tot zondag .<br><br>Stand na 3 wedstrijden <br>1 ben van de ark 6 punten gewicht 27.420 gram <br>2 theo meeuwenoord 8 punten gewicht 18.800 gram .<br>3 johan puper 11 punten gewicht 19.680 gram .<br>4 vries stomphorst 12 punten gewicht 15.620 gram .<br>5 gert-jan verkerk 12 punten gewicht 15.380 gram .<br>6 ton koopman 20 punten gewicht 8.260 gram .<br>7 cees van rhijn 20 punten gewicht 4.720 gram .<br>8 arie schouten 22 punten gewicht 5.060 gram .<br>9. koos van de ark 24 punten gewicht 1360 gram . <br><br>M.V.G THEO DE MEEUW.