Geslaagde 6-uurs koppelwedstrijd HSV de Vrije Visser

Dinsdag, 13 augustus 2013

Op 4 augustus 2013 stond eigenlijk de jaarlijkse bootjeswedstrijd op het programma van de Vrije Visser. Helaas was er weinig animo en was er enkele weken geleden al besloten om deze te cancelen. Toch wilden we in ons jubileumjaar iets doen op die dag. Besloten werd daarom om een 6-uurs koppelwedstrijd te vissen. Deze werd gevist in het Noordhollands Kanaal bij Jispersluis. In eerste instantie geen vergunning voor dit gedeelte, maar na telefonisch contact met HSV Kennermeland (zij hadden voor het stuk al een vergunning aangevraagd) en Midwest Nederland was de vergunning om hier te vissen rond. Onze dank aan HSV Kennermeland.

Om 05.45 uur vertrokken we met 5 koppels naar het Noordhollands Kanaal. Niet veel koppels, maar zo konden we wel lekker ruim uit elkaar zitten. Op stek 1 Jaap de Tamme met Mart de Bingomaster. De Tamme bakte er weer eens ouderwets niets van en kon alleen maar genieten van de vele brasems die z'n maat pakte. Mart 15940 gram plus de 1120 gram van de Tamme is 17060 gram. Goed voor de laatste plek maar wel close geëindigd achter de rest dankzij Mart.

Op plek 2 zaten Nick schreurs en z'n kameraad Michael Cocksmoker. Vooral Michael viel op door met de vaste stok 12300 gram vis te vangen. Tel daar bij op de 5700 gram van Nick en dan kom je op 18000 gram. Goed voor een gedeelde derde plek, want die moesten ze delen met de Tovenaar en z'n meissie Willie. Op plek 3 kwamen ook zij aan een gewicht van 18000 gram. Op plek 4 zaten de Meeuw en de Wandelaar. Zij werden vandaag tweede met een gewicht van 19620 gram. Wel redelijk verdeeld (Theo 10600 gram en Cees 9020 gram). De Wandelaar bleef wel opvallend op z'n kanis zitten vandaag. Denk dat ie dat moest van de Meeuw haha. Op de staart zat de familie Meeuwenoord en die werden vandaag winnaar met 22720 gram. Opvallend dat voor de pauze Nico de vis ving en daarna Jacq. Zo zie je maar dat het raar kan lopen met de visserij. Als de Tamme 1 platte had gevangen sta je zomaar op drie (maar de Tamme ving geen platte...) zo dicht bij elkaar allemaal. Om 12.30 uur werd er een pauze ingelast. Effe bijpraten met overheerlijke broodjes huisgemaakte bal en een slaatje. Een cola en sinas was er om de boel weg te spoelen. De ballen -van uitzonderlijke kwaliteit- waren geschonken door de Wandelaar en het overige werd verzorgd door Willie met haar Tovenaartje. Onze dank hiervoor.

Na afloop had iedereen prijs middels bonnen van Sam Teunissen. Ook vandaag had Sam een gedeelte van de bonnen gesponsord en namens iedereen Sam bedankt. Al met al een geslaagde dag en misschien volgend jaar een vervolg. Hopelijk met meer koppels als dit eerder op de planning staat.

Uitslag

1 Nico en Jacq Meeuwenoord 22720 gram