De Wandelaar weet ze te vangen aan Nauernasche Vaart

Woensdag, 31 juli 2013

Zondag 21 juli 2013 visten wij onze achtste competitiewedstrijd aan de Nauernasche Vaart. Aantal vissers vandaag tien stuks en de Meeuw en de Wandelaar gingen ons vooruit om de baan uit te zetten. De Nauernaa was vroeger nog een prima vaste stokwater maar sinds een paar jaar, zo gedresseerd als ze zijn, moet je voor de platten naar de overkant.

Helaas voor ons waren die platten vandaag ook zeer schaars aan die overkant. Zal denk ik ook wel een beetje te maken hebben gehad met het warme weer. Om 06.45 uur begonnen we te vissen met z'n tienen en om exact 11.45 uur klonk de toeter voor einde wedstrijd. Jammer genoeg werd er door een visser doorgevist en haakte hij na de toeter een vis. Dit is tegen de regels in en helaas heeft de wedstrijdcommissie na overleg besloten de uitslag in vak C aan te passen. Regel zijn regels mensen en daar hebben we ons allemaal aan te houden. Denk dat dit bij andere verenigingen veel zwaarder wordt bestraft. Dus alsjeblieft hou je aan de regels.

In vak A moest de Wandelaar (staart) het opnemen tegen Mart de Ridder (kop) en Jan Vink. Met 6360 gram had hij daar geen moeite mee en viste hij een 1. Tevens werd hij ook dagwinnaar en niet weer die Tovenaar. Jan Vink viste een twee met 5280 gram en zat hem dus nog redelijk achter z'n broek aan. Mart de Ridder moest het met een drie doen. Z'n gewicht van 3640 gram had wel in vak B en C goed geweest voor een 1. Zooo slecht was het vandaag dus.

In vak B wist Nico Meeuwenoord eindelijk weer eens een 1 te vissen. Z'n leefnet voortijdig op het droge leggen schijnt een nieuwe tactiek te zijn. En dat werkt! Daarna toch vis vangen en met 2880 gram dwong hij de Tovenaar (2620 gram) naar een 2. Wil Caspers had de pech dat hij bij die twee in het vak zat. Hij kreeg met 2140 gram een drie. In vak C kwamen ze niet aan dat gewicht. Wil bij deze veel sterkte met de aanstaande operatie.

Vak C is dus aangepast. Jacq Meeuwenoord gooide haar vrouwelijke charmes weer eens in de strijd en viste met 1700 gram een 1. Zij heeft een goed seizoen en staat nu op plek drie in de tussenstand. De Tamme was weer eens te scheutig met z'n geheimen en moest het met 1460 gram doen met een twee. Gerard Warmenhoven viste een drie met 1200 gram. De Meeuw moet nog beet krijgen. Komt maar zelden voor, een nul voor Theo, maar helaas voor hem goed voor een vier in vak C.

In totaal vandaag 27280 gram en dat is in de Nauenaa wel eens anders geweest. Na acht wedstrijden gaat de Tovenaar wel heel ruim aan de leiding. Hij is nagenoeg niet meer in te halen volgens mij. De plekken daarachter kunnen nog alle kanten op. Dirk nog 130 gram en dan zit ie aan de honderd kilo.

Was getekend,

De Tamme