Visweekend Ewijcksluis 2013

Donderdag, 6 juni 2013

Afgelopen weekend hebben we voor de achtste keer ons visweekend gehouden in Ewijcksluis. Dit jaar vertrokken we met 12 man voor dag 1 op vrijdag 31 mei. Mart en Ed gingen dit jaar voor het eerst mee met ons en ze hebben het prima naar hun zin gehad. De volle netten vis konden we ze helaas niet geven, maar daar hadden we allemaal last van. Toch gaan ze volgend jaar weer mee.

Dag 1 (vrijdag 31 mei)

Op dag 1 gingen we naar de steigers aan het Hoge Oude Veer. Nico en Jaap gingen om 3.45 uur alvast voor de groep uit om de steigers veilig te stellen. Van Cor de Wit wisten we dat er karpervissers zaten en dat klopte ook. Gelukkig konden we er nog wel 12 man kwijt. We hadden te maken met een noorderwind en aan het eind van de dag was dat wel te merken aan onze vangsten. Dat Ben van der Ark met 7820 gram dagwinnaar werd zegt genoeg.
Uitslag op kantnummer.
1 Gerard Warmenhoven o gram.
2 Mart de Ridder 1920 gram.
3 Dirk van Rijn 50 gram.
4 Jan Vink 1300 gram.
5 Jaap Smit 2140 gram.
6 Ed van de Berg 1780 gram.
7 Theo Meeuwenoord 3620 gram.
8 Paul Schaap 4420 gram.
9 Koos van der Ark 1760 gram.
10 Kees van Rhijn 2960 gram.
11 Ben van der Ark 7820 gram.
12 Nico Meeuwenoord 7400 gram.

Na het wegen maar naar hotel/eetcafe De Brug om de wrange smaak goed weg te spoelen. 's Avonds goed gegeten en veel nagepraat. Natuurlijk werd er een kaartje gelegen en gebiljart. Tussendoor ook nog even een golfspelletje gedaan met echte golfclubs. Dit onder leiding van Gerard Warmenhoven die tevens sponsor was van enkele flessen wijn. Tijdens het eten werden de eerste vijf vissers beloond met een waardebon. Vermelden zeker waard is dat Sam's Hengelsporthuis een aantal van deze bonnen heeft gesponserd. Bedankt Sam.

Dag 2 (zaterdag 1 juni)

Om 6.30 uur begonnen we de dag met het ontbijt. Was weer perfect verzorgd, lunchpakket gemaakt en de thermofles gevuld met koffie. Daarna richting Westfriese Vaart. Lekker uit de wind vandaan begonnen we om 9.00 uur met vissen. Wat een drama. Een paar konden nog een enkel visje vangen en verder was het zorgen dat je niet in slaap viel. Om 12.00 uur hebben we ingepakt en zijn we de middag allemaal een eigen plek gaan zoeken bij het hotel. Er werd toen nog een aardig visje gevangen maar ook weer niet overdreven veel. 's Avonds hetzelfde ritueel als gisteren alleen nu het welbekende emmertje gooien. Weer onder leiding van Gerard Warmenhoven. Deze avond waren er twee plaatselijke popbandjes die optraden. Niet echt mijn ding, veel te kleine ruimte. Praten moesten we met gebarentaal. Ieder z'n smaak natuurlijk. Gelukkig mag ik thuis weer mijn cd van Julio Iglesias opzetten!

Dag 3 (zondag 2 juni)

Om half zeven eerst weer het ochtend ritueel en richting Akersloot voor de laatste visdag. Geen andere vissers dus we konden een mooie baan uitzetten. En maar hopen dat er een visje gevangen werd. Er werd gevist van 9.00 uur tot 14.00 uur zodat we weer een beetje bijtijds richting huis konden.
Uitslag op kantnummer.
1 Nico Meeuwenoord o gram.
2 Jan Vink 14400 gram.
3 Ed van de Berg 3820 gram.
4 Jaap Smit 800 gram.
5 Koos van der Ark 1420 gram.
6 Theo Meeuwenoord 4000 gram.
7 Paul Schaap 3400 gram.
8 Gerard Warmenhoven o gram.
9 Kees van Rhijn. 5260 gram.
10 Mart de Ridder 4060 gram.
11 Ben van der Ark 8280 gram.
12 Dirk van Rijn 15760 gram.

Het weekend zat er weer op en na de prijsuitrijking konden we huiswaarts. De wisselbeker over het hele weekend ging naar Ben van der Ark. Met 16100 gram had hij 290 gram meer dan de tovenaar. Jammer dat de vangsten zo slecht waren. Helaas het was niet anders.

Was getekend,

Japie Smit, de Tamme