Jan Vink slaat toe in 2e competitiewedstrijd

Dinsdag, 23 april 2013

Zondag 21 April 2013 vertrokken we met 11 vissers voor competitiewedstrijd nummer twee. Na de slechte vangsten van twee weken geleden hoopte we dit keer op beter. Wel, onze dromen werden werkelijkheid. Met 11 vissers vingen we in totaal 117340 gr. vis. Natuurlijk waren er ook deze keer een aantal uitschieters.

In vak A viste Jan Vink een 1 met een schitterend gewicht van 19620 gram. Hiermee werd hij ook dagwinnaar. Goed gedaan Jan! Op de kop moest Theo Meeuwenoord het met een gewicht van 19300 gram doen met een twee. Die Theo, net dat ene visje die hij missloeg. Vorige keer zat het verschil in een schele pos, in zijn voordeel. Desondanks heeft Theo zichzelf tot "Plattentrekker" gekroond. Koos van der Ark zat op de staart en pakte met 7500 gram een drie. Wil Caspers op stek 2 moest het doen met een vier. Toch had hij met 6100 gram ook aardig vis.

In vak B leek het te gaan tussen Dirk van Rijn en Nico Meeuwenoord. Nico leek echter z'n dag niet te hebben, wat hij ook probeerde. Met 5700 gram kreeg hij een mooie drie aan z'n broek. Er gaan geruchten dat hij zijn visspullen te koop gaat zetten. Winnaar werd Dirk van Rijn, "de Tovenaar" met 19300 gram en een 1 in zijn vak. Gerard Warmenhoven "de Plons" viste een 2. Na wat tips van de Tovenaar kreeg hij de vis aan de praat en ving hij 5800 gram. De vier punten gingen naar Kees van Rhijn "de Wandelaar" met 1300 gram. Hij moet even uit die winterdip vandaan en dan komt het vanzelf.

Vak C werd gewonnen door het vrouwelijke schoon van onze club. Met een flitsend nieuw kapsel gaf onze Jacq Meeuwenoord visles aan het gehele mannelijke C-vak en viste zij een welverdiende 1 met 14360 gram. Nick Schreurs kon hier niet tegen op en kreeg de zenuwen van Jacq die ze lekker zat te vangen. Ondanks een goede vangst van 10420 gram most hij het doen met een twee. Ja, dan hebben we Jaap "de Tamme" Smit nog. Lekker gevist en een gewicht van 7940 gram. Die 3 in z'n vak neemt hij maar op de koop toe. 29 april a.s. wordt ie 60 en nog heeft hij niet alles door over het feedervissen. Net van die kleine dingentjes waar het vaak om gaat. Gelukkig is hij niet de enige (denkt ie).

Na twee wedstrijden gaat Dirk van Rijn aan de leiding in de competitie. Hij zal op 5 mei a.s. die plek moeten verdedigen. Meevallen zal het zeker niet voor z'n concurrenten. Maarrrr je weet het nooit.

Was getekend,

De Tamme